Metodologia
QUAN I COM CAL APRENDRE ANGLÈS
A l'article "La pressió de l'anglès en la formació lingüística dels infants" de la revista GUIX d'Infantil Montserrat Fons fa una reflexió del perquè hem anat avançant l'inici de l'aprenentatge de l'anglès dels nostre fills i filles i de quina manera els resultats poden ser els que desitgem tant ensenyants com aprenents.
Us en fem un breu resum:
Actualment ningú no dubta de la gran demanda social que representa l'aprenentatge de l'anglès.
Per aquest motiu hem anat avançant l'edat de l'inici del contacte amb aquesta llengua.
Cal tenir, però, ben presents els aspectes que fan que aquest contacte siga efectiu. Aquests aspectes són la qualitat, la quantitat i el context.
LA QUANTITAT: El contacte ha de ser intens i constant. Calen 1.200 hores per a adquirir un coneixement elemental i 5.000 per arribar a ser-ne competent.
La situació més aconsellable seria una immersió de mig any i després un manteniment. No sempre és possible però caldrà tenir-ho present.
LA QUALITAT: En el procés d'aprenentatge cal que provocar els sentiments, les interaccions i la reflexió. És l'única manera d'integrar-la i fer-la pròpia. Cal escoltar, cantar i jugar en la llengua estrangera. En cas de joves o adults també cal buscar situacions de comunicació real.
Quan el contacte no és molt intens, és a dir quan ni hi ha una immersió constant, cal a més a més la reflexió sobnre el funcionament de la llengua.
L'ADQUISICIÓ DE L'ACCENT: Els recent nascuts tenen la capacitat de percerbre i reproduir els sons de qualsevol llengua. A l'any de vida ja han discriminat els sons que no pertanyen a la pròpia llengua. Cal aprofitar aquesta situació obrint les portes a altres llengües.
L'acostament a altres llengües, no només a l'anglès, permet una formació lingüística sòlida que ajudarà a conformar persones "sensibles a les diferents realitats lingüístiques i culturals i respectuosa amb les altres persones", comenta Montserrat Fons Esteve de la Universitat de Barcelona.
LA NOSTRA CONCLUSIÓ.
Aprénanglés facilita l'adquisició del coneixement elemental de la llengua anglesa:
- augmentant el número d'hores de contacte
- aprofitant les capacitats d'integració de nous fonemes dels menuts i menudes
- aprenent a través de l'experiència i la interacció
a. amb documents audioviduals propers a la seua edat
b. en situacions de comunicació real en les necessitats de cada dia
c. a través de jocs, cançons i teatres
d. incloent la reflexió adequada a cada edat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada